Direktlänk till inlägg 14 december 2012

are you there when your little boy need you?

Av Josefine Ravnestam - 14 december 2012 20:39

Blir så äckligt trött på folk och deras fördomar. Får höra det ena och det andra, att soc ska kontakta mig för en bild. EN bild, som bara är rent skitsnack. Jag offrar och gör allt för min son, jag sätter han alltid i första hand och prioterar alltid han och hans behov först, hela mitt liv och min vardag kretsar runt honom, jag valde att sätta honom och föda honom till världen, vilket jag inte ångrar för en sekund. Jag tar mitt ansvar som mamma, alla dagar i veckan, dygnet runt, själv. Medans vissa andra struntar i hans luciafirande, träffar honom knappt en gång i månaden, frågar aldrig hur han mår, måste göra "sin plikt" genom att komma med smutsiga och obetydliga presenten på födelsedag och julafton, lever sitt liv precis som att man är 15 igen och har inte det minsta ansvar över ett litet barn man satt till världen, hur reagerar alla på det? "Det är så vissa är, bara att acceptera det".. Vad är det för fel på vissa??

 
 
Ingen bild

johanna

14 december 2012 22:56

Ta det här inte som nåt dåligt, men han var nog inte redo bli pappa på allvar åt er son... men förhoppningsvis ändrar han sig senare i livet, men kanske redan är för sent då. Synd. Du är jätte duktig mamma! Ta inte åt dig snälla. Gör vad som är bäst för Kasper. Kram

Josefine Ravnestam

15 december 2012 08:27

Nej, det tror jag absolut inte att han var. Men det är hans förlust, Kasper har så fina personer runt ochkring sig så han är lika glad ändå :) Kramar

 
Ingen bild

johanna

16 december 2012 15:58

Det låter bra! :-) Men jobbigt när det gäller hans egen pappa.. att man ens kan bete sig på det viset fattar jag inte. Stå på dig! Det du gör är bra :-) kram

Josefine Ravnestam

18 december 2012 09:32

Nej, jag förstår inte riktigt jag heller.. :( Menmen livet går vidare än då, man får ta vara på det man har istället :) Tack, kram!

 
Ingen bild

johanna

18 december 2012 18:31

Jag ville bara säga förlåt till dig. Det var mig du bråkade med via sms förra året ungefär. Jag är vän till Samantha om du kommer ihåg mig? Jag sa dumma saker utan tänka mig för och ångrar så mycket. Hoppas vi kan stryka det och börja om kanske. Hur som, förlåt mig Jossan!

Josefine Ravnestam

18 december 2012 20:07

Ja, nu minns jag :) Jag har kikat in i din blogg ibland och kollar på bilder på era fina barn, såå söta! :) Det är klart vi kan stryka ett sträck över det, det är ju snart nytt år hihi :) Förlåt själv förresten!

 
Ingen bild

johanna

23 december 2012 18:08

Åh vad glad jag blir! Tack du har fin son själv och är jätte duktig :-) god jul på dig och gott nytt år! Kram

 
Ingen bild

johanna

26 december 2012 20:34

Åh vad glad jag blir! Skulle vara kul att ses och kanske låta pojkarna leka? :-)

Josefine Ravnestam

27 december 2012 19:48

Jaa, det tycker jag absolut! :) Ta mitt nummer, 0728362013

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Josefine Ravnestam - 21 augusti 2013 09:27

NY BLOGG! http://www.nattstad.se/barajosefinee

Av Josefine Ravnestam - 21 augusti 2013 00:41

Ligger i sängen och kan. Inte. Sova. Imorse kom iallafall Jenny och Julia och hämtade Kasper, dom skulle gå sällskap med mamma till dagis, bussiga och lämnade Kasper på samma veva :) sebbe kom en stund efter, har målat väggen i köket. Skulle egentlig...

Av Josefine Ravnestam - 19 augusti 2013 22:43

Känns som att den här dagen har vart 2 dygn lång, vaknade vid åtta och duschade, väckte Kasper, fixade iordning han och cykla iväg till dagis. Cyklade hem till mamma och skrev prov, gick åt skogen men hoppas jag får göra om det, ringde lite samtal å ...

Av Josefine Ravnestam - 19 augusti 2013 08:55

http://ask.fm/josefineanjaida

Av Josefine Ravnestam - 17 augusti 2013 20:11

Halva dagen har jag mått piss, känt mig halvdöende typ, men traskade iväg med Kasper till mamma och drog till affären, köpte blåbärspaj och lite annat, framåt eftermiddagen mådde jag mycket bättre, och nu mår jag prima ballerina, kan nog bero på all ...

Presentation


Den här bloggen handlar om mitt liv som ung, ensamstående mamma till lilla Kasper född 100922. Du kommer få läsa om vad som händer på dagarna, om Kaspers utveckling, hur det är att vara ensamstående, tankar och mycket mycket mer!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4
5
6 7
8
9
10
11
12
13 14 15
16
17
18
19
20 21 22 23
24
25
26
27 28
29
30
31
<<< December 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards