Alla inlägg under januari 2013

Av Josefine Ravnestam - 30 januari 2013 20:05

Mitt lilla hjärta har vart sjuk sen i lördags med hosta, feber och förkyld och febern vill inte ge med sig.. :( Han sov idag 15-16.30 och ligger och sover nu med. Så jag ska passa på och plugga. Puss

 

Av Josefine Ravnestam - 28 januari 2013 17:14

Idag har vi inte fått alls mycket gjort. Kasper är iallafall bättre, bara lite gnällig och vart trött hela dagen, men ingen feber än sålänge. Vi har iallafall hunnit ta en promenad till affären och köpa blöjor och lite småsaker. Påvägen dit var Kasper sååå duktig, han visste att en bil var röd och bilen i hans hand var grön. Och i trappen påvägen ner räknade han nästan 1-10, det blir mer och mer varje dag :') Har även lagat mat, egen potatisgratäng och kyckling, med morotsslantar, Kasper åt en tugga, men han äter knappt nu, men oboy häller han i sig i mängder! Nu sitter vi i sängen och han kollar spöket Laban, och jag ska alldeles strax ta tag i disken. Vi hörs, puss

Av Josefine Ravnestam - 27 januari 2013 20:28

Igår sov Kasper hos mommo, och jag firade svärfar, åkte till Strängnäs och åt god mat och drack hela natten lång, jättetrevligt och trevligt folk! :) Somnade 3 inatt och vaknade 10, även fast jag hade chansen att sova till 2 om det var så.. Tog tåget hem och har nu hämtat hem Kasper och storhandlat. Kasper ligger nu i skrivande stund på min mage med huvudet och sover. Tror han har åkt på ögoninflammation, han har feber, är förkyld, hostig och har klagat några gånger nu på kvällen "mamma, ooont öjaa".. och tar sig på örat. Lilla vän <3 Nu ska jag hoppa in i duschen och fixa lite, PUSSS!

Av Josefine Ravnestam - 23 januari 2013 18:56

Gjorde matteprov idag, gick nog bra. Tränade på Friskis och Svettis, ganska stolt över mig själv som tränade 1,5 timme ;) så varje onsdag blir det träning för min del, skönt! Är hos mamma nu och Kasper spelar spel på datan med morbror.. eller han står och ropar "heeeja heeeja" haha! ;) Ska snart knata hemåt så pluttas får sova, han somnade halvsju igår kväll och vaknade lite efter 7 imorse, jag hoppas han nu har kommit in i rutinerna nu, och ställt sig in på att inte sova på dagarna, peppa peppa! :*

Av Josefine Ravnestam - 20 januari 2013 12:21

Ett av mina mål jag haft är att gå upp i vikt, sen i somras har jag gått upp 10 kg och trivs med min kropp bättre än någonsin! Visst har alla skavanker efter man fött och väntat ett barn, men nu är jag inte sådär sjukt smal och kläderna sitter inte slappt, sköönt! Jag mår även mycket bättre och tänker inte alls på att folk ska tycka att jag är för smal och få massa kommentarer att jag borde äta mer osv, snarare tvärtom, folk påpekar att jag ser "friskare" ut och gått upp i vikt, vilket känns skönt att höra. :)

Av Josefine Ravnestam - 19 januari 2013 19:57

Vart tog den där känslan vägen? Den rann sakta men säkert ut i sanden och nu kan jag inte hitta den. Jag vill ha tillbaka sommaren, solen, skratten och allt som hör till, ge mig tillbaka den glada och lyckliga Josefine..

Av Josefine Ravnestam - 19 januari 2013 11:50

Kasper somnade redan 20 i 7 igår kväll, och jag somnade med honom fram till 8 då älsklingen kom in i rummet och frågade vad jag skulle ha för pizza. Åt och la oss i soffan och kollade på oth, jag somnade och blev väckt av älskling som kom bärandes på en vaken Kasper som vaknade. Så jag gick in och la mig hos honom i sängen, han fick ny blöja och välling, sen låg vi bara och pratade ett bra tag, och gosade massor! En sak han sa var "mamma?.. mi pappa.. Bortaaaa!" Då svarade jag "du har alltid mamma och mommo, Kasper" då sa han "mommo Petra.. mamma tosse.. aaalex!" lilla hjärtat, en dag kommer du förstå bättre.. <3

Presentation


Den här bloggen handlar om mitt liv som ung, ensamstående mamma till lilla Kasper född 100922. Du kommer få läsa om vad som händer på dagarna, om Kaspers utveckling, hur det är att vara ensamstående, tankar och mycket mycket mer!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17 18 19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards